Allmänna funderingar

Har funderat mycket idag. (Något måste man ju göra)
Inte sådär "ojvadlivetärjobbigt"-funderat. Utan mer allmänt.

Jag tycker att det är mycket trevligare och behändigare att cykla. Än att gå.
När jag tog min cykel idag gick det förbi en dam i sina bästa år (kanske femtio).
Ganska snart upptäckte jag att vi hade samma destination: Hemköp. (Kassarna)
Jag låste upp cykeln. Kollade brevlådan. Tänkte låsa upp igen. Ni hajar - massa saker.
Men ändå tog det inte mer än ett par tramptag och jag var förbi. Sviiisch!
När jag mötte en kille på kick-bike som med stolt blick och ett glatt leende ropade hej
insåg jag - det är fan så mycket roligare att cykla... (Fast han cykel var finare, därav stoltheten)
Jag menar - jag hann tillochmed stoppa in filmen i automaten innan tanten var framme.

Såna saker har jag tänkt på idag. Och hyrt en film (Bridget) och lånat två böcker (VV).
Jag är en fullt upptagen människa. Med kurrande mage. Och inget hemma. Typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback