Svammel

Det här skulle kunna bli ett riktigt jäkla spy-inlägg. Massa galla. Rakt ut över er oskyldiga bloggers. Jag ska försöka lägga band på mig.

Har råstädat hela lägenheten idag. Inte minsta dammkorn på hela 76 kvm. Det ni. "Såhär rent har det väl inte varit sen vi flyttade in?", sa älskling. Och nej, det är nog så. Inte såhär rent. Känslan av att vara nöjd varade i fem minuter. Sen återgick det till det gamla vanliga. Men det höll mig i alla fall sysselsatt större delen av dagen. Sefan åkte jag hem till Säveljung och umgicks. Jag är rätt bra på att umgås. Efter att ha hämtat Älsko vid tåget klockan 8 har jag ätit korv och legat på golvet och lipat för att jag aldrig har någonting (kul) att göra. Och jag som tänkte satsa på ett liv som hemmafru. (Jag kan unna mig det om jag har en man som är stridspilot.) Men fy fan.

Jag kunde inte hålla mig.
Jag ska skriva på min ännu inte påbörjade roman. Jag ska minsann oxå bli stenrik. Den kommer bli sockersöt. Eller väldigt, väldigt mörk. Eller kanske en blandning. Varannat kapitel lyckligt och varannat kaos. Precis som i verkligheten. Nej, det skulle förvirra folk. Det räcker med att jag är förvirrad.

Vad jag behöver är balans. Går det att köpa för pengar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback