Stolthet

Jag är faktiskt riktigt stolt över mig själv. Jag insåg att för att kunna göra någonting vettigt idag var jag tvungen att duscha. + tvätta håret. Men som går att läsa i föregående inlägg var jag inte alls peppad för att göra någonting överhuvudtaget.

Men så tänkte jag att jag kan ju göra två flugor på smällen och 1. slippa duscha (före jag klädde på mig rodentligt) och 2. motionera. Jag åkte och simmade. Det orkade minsann min slöa lilla (?) kropp med. Och det var hur skönt som helst. Och när man har simmat sin km (Jag fuskade och simmade bara 30 längder = 750 m. Haha!) så är man berättigad en solning. (Enligt mig). Bara det att jag lyckas aldrig komma ihåg att jag alltid bränner mig när jag har extra ansiktsförstärkning. Aldrig. Alltid. Så nu sitter jag här och ser ut att vara världens mest generade människa. Och det kanske jag borde vara - med tanke på mitt dåliga minne! :P

Parentes: Jag har kommit ur min gnäll period för idag. För jag nämnde inte ett ord om hur deras nya gigantiska leksak orsakade gigantsika vågor och gjorde så att jag fick kiss-vatten i munnen. Jag nämnde inte ett ord om hur irriterad jag blev varje gång jag simmade under rutschkanan och fick en skvätt i ansiktet av alla slajdare. Inte ett ord om alla de som vägrade respektera det för motionssimmare utsatta området och lekte vatten brottning på vår planhalva. Inte ett ord. Eller? Haha. Slut parantes.

Jag känner mig fortfarande oerhört jäkla seg. Jag skulle behöva lite tips på hur man piggar upp sig själv. Så... Därför  vädjar jag nu till er, kära bloggers, att sända mig era bästa tips. Annars... Kan jag inte ansvara för framtida handlingar.

(Jag är desperat efter kommentarer. Japp, japp.)

Kommentarer
Postat av: Fialicious

Ungar som pissar i vattnet i simhallen borde skjutas! Och alla äckliga rynkiga kärringar och gubbs borde... jag vet inte... plska omkring nån annanstans. Men pissungarna, huuuu! När jag blir diktator ska jag minsann göra något åt dom.

Postat av: Karolina

Ja, de där förbannade ungarna utan minsta hyffs borde fan bli portade... Men tanterna... Jag vet inte. De måste ju motionera de oxå. Fast kanske kan de få en egen bana? Kan du fixa det? ;)

2007-01-09 @ 12:34:54
URL: http://lillakarolina.blogg.se
Postat av: Fialicious

Egen bana i en alldeles egen pensionärs-simhall. Visst vore det toppen? :D

2007-01-09 @ 15:06:51
URL: http://www.fialicious.blogg.se
Postat av: Karolina

Tack, diktator Fialicious. ;)

2007-01-09 @ 15:59:51
URL: http://lillakarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback