Rumpa, mat & att få sparken

Jag har väldigt ont i rumpan. Våran data stol är allting annat än bekväm. Vi måste köpa en ny, sa jag till älsklingen. Vi får se, sa han. För det är nämligen inte hans rumpa som gör ont. ;)

Vikltväktandet går bra. Haha. Hållt mina POINTS. Fast imorgon ska jag bege mig till affären för att inhandla ingredienser för "Powerstart-vecka1". Var faktiskt mestadels god mat. Jag ser framemot det här. :P Och när jag ätit min Power-start-mat har jag ju hela 3 points över = En skiva vitlöksbröd ;). Fast jag lär behöva dem tills kalaset på söndag. Det går rykten om smörgåstårta? :P

Har storstädat bort julen idag. (Ja, alltså, den har tillfälligt stått i kartonger i klädkammaren...) Ner i förrådet med all skit. Så nu ser det ut som fan där istället för i klädkammaren. Mycket bättre! ;) Vi har även varit hemma hos svärmor och firat Älskos framtid med semletårta. Och frukt till mig. ;) De är vana nu.

Visste ni förresten att man kan få sparken för att chefen tycker man har för långt till jobbet? Ja, företag P i Thn är inte att lita på. Skriv upp det. Och ta inget jobb även om de tigger och ber för de kommer att låta dig gå för den ena anledningen konstigare än den andra. Älsko fick gå för att han inte pratar tillräckligt. Där han sökt jobb nu ser det som en merit och inte tvärtom. Men, som sagt, den ena anledningen är konstigare än den andra...

Har Du blivit av med jobbet någon gång? Och vad var anledningen den gången? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback