Nyårs-babbel

Det var väl en lustig liten lista? Det var roligt att skriva den i alla fall. Ni får inte missa att läsa alla de där små skämten som jag lyckades klämma in... Haha. Jag är såå rolig.

Inte ett riktigt lika dystert inlägg idag. Jag vet att jag lät lite tjurig igår. Och det var jag oxå. Men fick jag bara i mig lite kättfärssås och spag.. makaroner så ordnade det sig. Och max dos Alvedon och Ibumetin gjorde förmodligen sitt oxå.

Det var en trevlig kväll, hur som helst. God mat, gott sällskap. Det var under kvällens gång som jag upptäckte att man bör inte bära sommarskor vintertid. Jag kan fortfarande inte känna mina tår (Det är en klyscha. Jag kan det. Men kallt var det.) Tolvslaget firades med skumpa och en himla massa kramar. Och ett gapigt telefonsamtal till mamma. Tydligen. Haha. Sedan bar det av till nästa fest. Som tydligen hade börjat... mattas av... för nått roligt folk var där inte. Så vi gick hem. Och åt rostbröd och drack avslagen Sprite (Zero - såklart.) Trevligt. Överlag.

Så nu var det nytt år då, alltså. Har inte hunnit känna av det så mycket ännu. Men jag har ju tid på mig. Och folk skjuter fortfarande raketer. Inte lika frekvent, mer då och då. Min första nyår som äkta Vårgårda-bo. Det kanske funkar så här. I Säveljung gör det det inte.

Årets nyårslöfte är (som vanligt) att hålla mig ifrån allt det jag inte borde äta. Senaste året var lite för slappt. Så jag tar igen det nu. Men med en viss liten förändring: (inspirerad av
Jessica) När jag tränat X antal gånger kommer jag få en belöning. + en "ätar-dag" (ej frossar-dag!!!) i veckan. Kanske månaden. Får se hur strikt jag orkar vara. För på så sätt tror jag att om man håller sig till sin diet men har en dag då inget är förbjudet kommer det bli lättare. På något vis. Fast jag håller mig nog fortfarande borta från allt vad glass, tårta, kakor och godis heter. Jag klarar mig så bra som allra helst utan.

Nu väntar Desperate. Me like.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback