Uppsats & Fika

Och så var uppsatsen ivägskickad.
Just när det såg som mörkast ut så bara släppte allt.
Och jag skrev, och jag skrev, och jag skrev.
Kanske var det mest svammel. Men det skiter jag i.
Får jag inte G nu så ska jag skicka klagobrev.

Sen har Mummy varit här och fikat.
Ätit glass och skumraketer och druckit kaffe/saft.
Det var mysigt. Hon är väldigt trevligt sällskap, min mamma.
Och Lillasyster Liten har varit stand-in på Pressbyrån.
Tillsammans med Lillasyster Störst. Såklart.
Jag var mest där för sällskapets skull. Och glassens.

Men vad jag ska ägna mig åt resten av dagen är ett mysterium.
Ett bra härligt sådant.
Trodde ju att uppsatsen skulle ta längre tid, så blir inget jobba.
Inte föräns imorgon. Fast det känns rätt skönt.
Kanske ska jag bara njuta av solen. Jaa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback