Tjejsnack v. 17

Veckans tema: Viktiga frågor
Veckans tipsare:
Milo
Alltså, vad hände med überytliga "Vad har du i din handväska"...? Jag föredrar. Orka motivera saker man egentligen vet zip om... Hahah. Men varsågoda, enjoy.

·Ska man drogtesta 13-åringar? Motivera ditt svar.
Delad. Nu bor jag ju i Vårgårda och tror inte att antalet drogpåverkade 13 åringar skulle vara jättestort här. Fast kanske lever jag i min egen lilla värld. Pass.

·Tycker du att man ska ha övervakningskameror i skolorna? Motivera ditt svar.
Återigen - Vårgårda. Vad är de ute efter? Att se exakt av vem och vid vilken tidpunkt som snusprilla 573 kastades upp i taket?

·Tycker du att det är ok om det finns övervakningskameror på andra offentliga platser, som bussar, affärer, gator, taxi osv. Motivera ditt svar.
Det här däremot är en annan sak. Och finns det inte redan kameror på tågen? Som de kollar på OM det händer något. Ser ingen anledning till varför inte.

·Ska du donera dina organ? Motivera ditt svar.
Den som lever får se.

·Vad tycker du om dödshjälp? Motivera ditt svar.
Jag råkar vara av den uppfattningen att jag tycker dödshjälp borde vara tillåtet. Personligen skulle jag inte vilja tillbringa 5 år av mitt liv i koma för att sedan möjligtvis vakna upp och kanske behöva leva mitt liv som grönsak. Hårda ord, I know. Jag vet att det finns många, många frågor och gränserna och linjerna är hårfina. Men kom bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback