Vuxenliv & demivegetarian

Idag har jag varit riktigt vuxen och vart iväg och röstat. Kassen med vuxenpoäng börjar sakta men säkert fyllas. Flytt (tvätt, städ, matlagning ochdiskning) och röstning. Heja mig. Mot vuxenlivet. ;)

Jag har även fattat beslutet att jag ska pröva på livet som demivegetarian (= äter fisk, ägg och mejeriprodukter). Mest för att det känns onödigt att proppa i sig saker som man egentligen kan klara sig utan. Och av hälsoskäl. Vegomat är nyttig, har jag hört! Och det skonar miljön. Köttproduktion är  rena miljöfaran, tydligen. Men först måste jag bara läsa mig till en del saker först. Så att jag inte drabbas av vitamin och ämnesbrister. Men jag kommer låta er veta när "utmaningen" börjat.

Nej. Nu ska jag fortsätta med diverse vardagssysslor. På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback