En utten dag

Varför blir man alltid på allra bäst blogghumör när man haft en dålig dag? Jag har haft många dåliga dagar på sistone. Har dock inte bloggat på alla. Kan man ens säga så?

Så idag har alltså inte varit någon toppen dag. Fick iofs sova länge. Men där tog braigheterna slut. Jag glömde min vattenflaska, min frukt och mitt knäckebröd. (Jag tänker inte nämna att Älsko kom och lämnade det till mig för jag håller på och räknar upp allt dåligt nu. Ok?) Det var fullt med cyklar så jag fick tränga in Pärlan mellan två svettiga gamla äckliga cyklar. Tåget var försenat. Jag fick sitta och vänta trettio minuter i Falköping. (Det stod iofs så i tidtabellen, vilket jag var medveten om. Men det var ändå dåligt.) Tåget blev återigen försenat och jag fick kissenödig springa till min lektion. Blev försenad och var tvungen att hålla mig tills rasten. Förstod inte mycket av det som sades under de två timmar jag spenderade i skolan. Blev förskräckt över att det snart är lördag = tenta. Hade fått mail från P, det är tuffa tider och möjligheterna börjar tryta. GAAAAH! Jag orkar inte tänka.

Och det här är en skärpning-med-maten-måndag. Vill inte få ångest av att jag inte uppfyller de krav som samhället ställer. (Samhället = främst jag.) Och jag vill att folk ska tänka: Vad duktig hon är och vad smal hon har blivit. Så jag skärper mig. Peppa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback