Soldyrkan

Solen är varm, solen är toppen.
Solen är skön, målar brun hela
kroppen.
Det finns stunder man minns. En del av dem mer eller mindre ofrivilligt. :)
Ialla fall toppen skönt att solen behagar kika fram. Och här sitter jag!

Nya bilen går kanon. Än så länge. Det brukar aldrig vara särskilt länge. Men vi håller tummarna. Har fått klämt dit vita blinkers nu. Gjorde mer än man kan tro. Och så har jag ätit så mycket kyckling att det står mig långt upp i halsen. Jag blev skickad till soffan för att vila, men jag smet. Busigt! :P

Ska ut och bygga bana till vovvsingen nu. En med tunnlar och gungbrädor. Hoppas hon gillar den. Hon gillar i alla fall vattenstrålen från vattenslangen grymt mycket. Det är skoj. Och imorgon ska jag jobba, på tal om ingenting. Ingen ångest har ännu infunnit säg så det bådar gott dethär. Och mat och sömnbesvären har inte heller infunnit sig. Skönt. Åh gud vad jag vill åka utomlands. Släppa allt för ett tag. Slippa orora sig. Bara vara. Lämna allt jobbigt bakom sig. Om så bara för en vecka. Fast det är väl kanske inte guldläge just nu? Men det skiter jag i.
Apollo, here I come! :)

Jag älskar sol!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback