P3, thé & jobbande

Nu sitter jag här, lyssnar på P3 och dricker thé. Lantz är väl inget vidare. Man ska man lära sig något får man lida pin. Det rimmade inte.

Varit uppe med tuppen och jobbat idag. I min älsklingsförskoleklass. Och dagen till ära var det utedag. Hade jag varit ordinarie lärare hade jag oxå blivit sjuk just idag. Men det är smällar man får ta. Sweet cash. Vi var ute i skogen och letade blommor. Barnen hoppade i bäcken. Fastnade med stövlarna i leran. Och var väldigt glada. Åt matsäck gjorde vi oxå. Dagens höjdpunkt. :)

Och imorgon ska jag jobba på K. Bara 2,5 timmar där. Men ändå. Arbetsdagar precis i min smak. Jag är nog ganska lat jag. För att inte säga väldigt lat. Jag ska bli författare. Det skulle nog passa mig. Fast kanske att jag skulle få prestationsångest och skrivkramp. När älskling påpekar att pengarna från förra pangboken börjar sina. Och så feg jag blivit. Skärpning.

Ruskigt kallt är det ute. Lyckligtvis håller det upp för tillfället. Men jag har ändå ingen lust att vara ute. Även om Skrållis har det. Dilemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback