Gårdagen

Hej mina vänner. Det var dåligt med midsommaraftonsblogg igår. Men det var nog inte så många som orkade bry sig överhuvudtaget, va? Ni överlever, kom igen. Ni är starka!

Gårdagen börjades med kombinerat 15års, 41års och midsommarkalas. Hela tjocka släkten baxades in i den provosoriskt anordnade festlokalen. (till vardags fars verkstad/maskinhall... haha...) Det var mysigt. Och alla åt så mycket potatis, sill och köttbullar/korv som de orkade. Fast självklart lämnade de även plats för den härligt goda  jordgubbsstårtan som mor så omsorgsfullt bakat. Jag fick ett alldeles eget fat, med bara jordgubbar. Tidernas bantare. Sen fick släkten åka hem. Bye, bye. Vi ses en annan gång.

Sen började kalas nummer 2. Hela familjen Samuelsson/Lundh/Ström baxade åter igen in sig i den provisoriskt anordnade festlokalen. Även grillen var på plats. Det grillades grillspett så det stod härliga till. Färska champinjoner, paprika, lök, köttbullar... You name it! Till detta intogs även en del alkohol. Alla utom mor såklart, som skulle jobba natt. Syster#2 blev i alla fall mer än överförfriskad. Det var roligt. Jag höll mig såklart på mattan, alkohol gör dig tjock.

Jag är nog den enda i den här familjen som inte känner för att tillbringa dagen i sängen. Jag ska åka till Alingsås och ta promenad med vovvsing istället.

So long, mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback