Galla

Jag vet egentligen inte vad det är jag vill ha sagt nu. Hmm. Denna veckan har känts mycket hård. Många kvällar med gråt och elaka tankar. Åhh gud vad jag bara vill må bra. Slippa känna ångest. Slippa känna att jag är den mest intelligens befriade människan på jorden. Hur mycket jag än försöker engagera mig och plugga in 500 datum i minuten om när España erövrade Amerika och vad han hette som var först med att ta dit sina skor så FUNKAR DET INTE. Då får det mig att tänka att jag kommer aldrig någonsin kunna göra något med mitt liv. För när vi klagar får vi bara till svar "det här är faktiskt högskolan". Jag kommer gå arbetslös för resten av mitt liv. För jag är för dum. För dum för att finnas.

När man tänker så är det skönt att ha en pojkvän, som älskar en över allting annat. Och en familj som får en att känna sig behövd. Får en att känna sig som någon. Jag ska tacka dem en dag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Känner igen den där ångesten... :( KRAM!!!!!!

Postat av: Jessica

Nej fy! Inte ska du känna så!!
Snart är det jul och då ska du passa på att verkligen ta det lugnt och njuta av ledigheten.
Min tanke när det är som tyngst brukar jag tänka: Vad är det värsta som kan hända? Och är det skolarbete det handlar om så brukar ju svaret bli: att inte bli godkänd. Och vad är det då som händer? Jo, man får helt enkelt ett nytt försök. Det är det finfina med högskolan! Man kan pröva så gott som så många gånger som helst. Så oroa dig inte gumman!

Jo, det var samma år som Josefin Backman ja. Henne har jag inte sett på evigheter. Känner du henne? Hälsa så gott i så fall. Ja Sofia är kort, hade kort mörkt hår och glasögon ja.

Jag läser till lärare... svenska och matte. Puh! Får se hur det går med det. Fortfarande 2,5 år kvar!

2006-12-08 @ 21:49:06
URL: http://viktig-jessica.blogspot.com
Postat av: Karolina

EMMA: Tur är väl fel ord, men det känns skönt att det finnsfler därute som jag! ;)

JESSICA: Ja snart är det jul. Snart är det äntligen jul. Snart är det över! ;)
Vi har bara tentan och en omtenta på oss att bli godkänsa klarar vi det inte då får vi läsa om hela kursen året därpå. Så funkar spanska i Skövde. Jäkla Skövde. Konstigt, annars. Men jag orkar inte mer nu så det är nog så det får bli. Om jag någonsin gör om det! ;)

Jag känner inte Josse såå bra men är kompis med hennes lillasyster som är lika gammal som mig. Om jag minns rätt så bor hon nog i Lid/n/köping nu, Josse alltså!

Och jag tror att du kommer bli en bra lärare. Det kan jag verkligen tänka mig. Yeay!

2006-12-10 @ 13:03:36
URL: http://lillakarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback