Ikea

Jag gillar Ikea därför att: (lista följer...)

1. Det absolut bästa: De har överkomliga priser. Man blir inte rånad.
2. Det är inget köptvång. Går du in i en liten mysig, svindyr boutique med härligt expensiva möbler blir du rånad. Mot din insmörade vilja. Lämna möbelinhandlaren i fred. Vi kräver utrymme.
3. Kvalitén är inte (nödvändigtvis) lika låg som priserna.
4. De har en egen restaurang. Du slipper lämna varuhuset efter ett par sju timmar för att äta. ;)
Jag hade tänkt skriva 5 men kom inte på något mer. Inte för att det inte finns något mer. Jag kommer bara inte på det! ;)

Och inom en snar framtid tänker jag inhandla:
(Förlåt Emma att jag härmar dig.)

VARDAGSRUM:
Vitrinskåp "DETOLF"   
Mediaförvaring, "BESTÅ", förändring: svart/brun och skjutdörrar
Soffa "EKTORP" 3:a + 2:a, Idemo Mörkblå. (eller läder alá jysk.)
Fotpall "SOLSTA PÄLLBO", ett antal. I fall man får mycket besök! ;)

ARBETSRUM:
Arbetsplats "MIKAEL". Vi kör på ekmänstrad tror jag. Yeay!

KÖK:
IKEA startbox 1. Hur bra som helst!!! Everythin' you'll be needin' ;)


Sen tillkommer och bortkommer ju säkert en himla massa. Men prel. i alla fall!

Nu ska jag äta. Trevlig fredag!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Yeah! I lööööv Ikea! Konstigt nog hittar man ALLTID något där hur ofta man än springer runt där (hihi farligt när man bor i en stad med Ikea).
Ett sådant vitrinskåp har jag :-) Det stod i mitt städrum med en lapp som det stod "bortskänkes" på. Lucky or what?!
Nej... nu ska jag gotta mig och kika på Ikeas hemsida :-D

Postat av: Karolina

JESSICA: Ja, det lär ju vara livsfarligt att ha Ikea runt knuten! Då lär man ju vara fattig! :) Är vitrinskåpet bra? ;) Hittade du något på websidan?

2006-08-05 @ 09:33:12
URL: http://lillakarolina.blogg.se
Postat av: Jessica

Jag har knappt hunnit känna av vitrinskåpet. Åkte hit till Vårgårda precis när jag ställt in det så... får se när jag kommer ner till Jkpg igen :-)
Mnjaa... hittade inget direkt faktiskt... är ute efter lite tyg att klä om pärmar med men vill se det "live" istället :-)

2006-08-05 @ 13:48:56
URL: http://viktig-jessica.blogspot.com
Postat av: Karolina

Ja, det tar ett tag innan man vänjer sig vid möblerna och kan uttala sig om det är bra eller inte! ;) Klä om pärmar låter avancerat, sådant har jag aldrig tid med! :P

2006-08-05 @ 19:19:38
URL: http://lillakarolina.blogg.se
Postat av: emma

Du får härma mig hur mkt du vill gumman!!! bara kul o läsa ju!

2006-08-06 @ 02:35:44
URL: http://emsan.se
Postat av: Karolina

;) Tackar!

2006-08-06 @ 10:22:11
URL: http://lillakarolina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback