Designers, press och peppar.

Alltså oh my, hur hinner folk? De allra flesta av bloggarna jag läser innehåller modetips, vill-ha -listor och en jäkla massa länkar. Länkar hit, länkar dit. Hur hinner folk? Och vem orkar ens göra en ny vill-ha-lista med tusen olika saker på minst två gånger om dagen. Jag gör det kanske en gång i månaden. Och där innefattas absolut inget som helst VersaceFendi eller Chloe. Jag lovar! :) Fast när jag blir rik kommer den det. Bara. Åh, vad det ska bli roligt. Haha. Dubbelmoral, ja kanske.

Just för tillfället har jag enorm studerar-ångest. Jag vill ju börja plugga, ta ett steg närmare mitt nya liv. Det känns som om pressen finns där, liksom. Måste måste måste. Men vad är mitt nya liv? Vad är det jag ska ägna de närmsta 40 åren av mitt liv åt? Usch, vad jobbigt! Om jag bara hade haft ett jobb hade det förmodligen inte kännts såhär jobbigt. Då hade jag ju kunna fundera lite. Och ändå vara på den säkra sidan. Men man kan inte leva på noll och inget. Samtidigt som man funderar. Försök inte förstå.

Börjar iallafall bli kvitt en del av mina allra värsta förkylningsproblem. Peppar, peppar. Skönt det för jag vägrar vara sjuk mer. Om jag nu har något att säga till om. :P
Vad sägs om en kopp thé och Allmänlydnadsboken.
Jo, det låter fantastiskt bra. Visst gör det?






Kommentarer
Postat av: Fialicious

Äh, man kan börja plugga precis när man vill. Sådant ska man inte brådska med för att alla tjötar om att man ska göra en massa saker.... den enda som kan sätta upp "måsten" är egentligen en själv. Inte så lätt att inte göra det visserligen...

Postat av: Karolina

Herregud, jag vet. Jag borde verkligen lyssna på dig. Inte så att jag inte gör det alltså. Men jag borde verkligen sluta plåga mig själv. Visst?

2006-04-04 @ 14:05:28
URL: http://lillakarolina.blogg.se
Postat av: Fialicious

Ja man borde göra så mycket som är bra för en själv, men på något knasigt jäkla skitvis väljer man oftast att göra det som andra förväntar av en. Helt dumt! Men det är skitsvårt att göra på något annat sätt, att göra precis så som man egentligen borde för att må som bäst.... och anledningen är la att man är för inne i det där tänkanden som hela samhället har: gör som alla andra.
Men du kommer lösa det där med pluggande och allt när du minst anar det, det tror jag minsann =)

2006-04-04 @ 17:36:16
URL: http://www.fialicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback