Deppig vs. depression

Rastlös.  Jobbigt att stirra på klockan, räkna minuterna. Men vad annat kan man göra?

Surfat runt lite och slöläst massa bloggar. Mestadels från Aftonbladet. Säkert 1/5 av dem jag läste handlade om övervikt. Eller om övriga problem. Alkoholism. Depression. Att vara deppig och ha en depression är tydligen inte samma sak. För att ha en depression som personen i fråga uttryckte det måste man uppfylla vissa kriterier. Och jag brukar inte uppfylla kriterier. Så jag är nog bara deppig.
Jag skulle oxå vilja vara sådär öppen. Våga skriva och prata om allt som är jobbigt. Fast antyda är ju oxå trevligt. Jag hatar att ha humör som kan svänga lika snabbt som du kan vända din hand. Fast jag är nog bara deppig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback