Kurs rapport

Kursen gick om möjligt ännu värre än jag hade förväntat mig. Varför har just jag blivit tilldelad en knäpp hund? En hund helt utan självkänsla. En hund som verkar vara nästintill döv.
Började med att vi fick gå in i klubbstugan, sitta där och lyssna lite. Fika lite. Presentera oss. Lyssna lite till. Kul! Kändes bra. Alla var där för att lära, ha kul. Men sen... Alla hämtade sina otroligt ivriga och nyfikna hundar. Min var panikslagen. Skällde som en dåre. Och konstigt nog ville ingen hälsa på henne. Alla drog sig undan. Konstigt nog, som sagt. Och hon slutade inte skälla heller. Nu snackar vi alltså hysteriskt. I en timma. Jag tror inte att någon annan fick en chans att göra sig hörd där. Pinsamt. Och henne tycker ju alla bara synd om. Stackars hund. Men vad är det för matte hon har? Nu är jag där igen. Jag vet.

Men jag tänker gå dit nästa vecka. Jag tänker inte ge upp. Inte den här gången.
Fast först tänker jag köpa ett läderkoppel. Jag förstår vitsen med att inte ha "tyg" nu. När hunden drar, - så mycket som Skrållan gjorde idag - bildas sår, djupa jack i dina händer. Aj!

nu ska jag träna min hund på att vara snäll. Bli duktig. Mindre osäker.
Hur sjutton nu det ska gå till... Stay tuned...

Kommentarer
Postat av: Emelie

hahahaha. Jag fnissar för mig själv :D

Postat av: Fialicious

Haha det där med hudkurser är ett fenomen för sig! jag kände precis så där också i början när det var valpkurs och lydnadskurs och allt vad det nu heter... men efter ett tag insåg jag att min hund inte var ett hopplöst fall och nu är han otroligt lydig och duktig. Ge inte upp, det är krävande som sjutton, men resultatet kommer bli bra!

2006-03-23 @ 23:13:48
URL: http://www.fialicious.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback